måndag 23 maj 2011

Cannes Film Festival 2011

I söndags gick den 64 Filmfestivalen i Cannes mot sitt slut. Det har varit sammanlgat 12 dagar med vackra klänningar som har svept fram på röda mattan. Jag tycker att iår var klänningsparaden ett snäpp sämre än förra året. Men jag jag tyckte ändå att det fanns vissa har lyckades helt rätt (annars hade jag inte lyckats göra en top 10 lista) medans andra inte alls!

Utöver mina tio favoriter gillade jag några andra med men det var något som gjorde att jag inte gillade hela looken. Ibland kan klänningen vara otroligt vacker men den kanske inte passar personen alls som bär den eller så är det olika accesoarer eller smink som gör looken bara helt fel. I vilket fall så lyckades jag göra en top 10 lista och jag gillar dessa tio och dem i toppen tycker jag lyste mest på röda mattan i Cannes.

Här är min top 10 av Filmfestivalen i Cannes 2011:

1. Zoe Zeldana i en ur läcker Armani Prive'. Älskar hela looken!

2. Diane Kruger är som en gudinna i denna guldskapelse från Calvin Klein.

3. Karlonia Kurkova är strålande vacker. Jag fullkomligt älskar klänningen!

4. Bar Rafaeli i Robert Cavalli. Super Snyggt!

5. Aishawrya Rai i en läcker klänning signerad Armani Prive'.

6. Rosario Dawson i en röd sjöjungfru liknade klänning. Passar henne perfekt!

7. Angelina Jolie i en enkel men fin Ateiler Versace klänning.  Elegant och vacker!

8. Rachel McAdams valde en otroligt snygg klänning från Marchesa. Dock är skorna är ett STORT minus!

9. Rosario Dawson i en midnattsblå klänning. Tycker hon är riktigt cool!

10. Sarah Jessica Parker i en mönstrad och fin Elie Saab klänning. Får lite sommar feeling!

Bildkälla: Zimbio.com

FashionLOVE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar